Rozhodčí a kompetence: 4 stranoví: - 1 hlavní - zahajuje hru, hlídá doteky, vydává signál k zahájení a ukončení hry, spouští a zastavuje herní čas Výbava: píšťalka, ruční stopky - 3 vedlejší - hlídá doteky, vydává signál k ukončení hry Výbava: píšťalka 2 časoví: - 1 časomíra - spouští a zastavuje herní čas na časomíře Výbava: časomíra, píšťalka - 1 zapisovatel - spouští a zastavuje herní čas na stopkách Výbava: stopky (hlavní a pomocný), notebook (arch) hráči: Chaser (chytá) Evader (uniká) Signály před hrou. Jakmile je zapisovatelský stolek připraven, zvednou zapisovatelé ruku s palcem vzhůru. Hlavní rozhodčí zvedá ruku s palcem vzhůru, vedlejší rozhodčí sledují hlavního rozhodčího, na jeho zvednutí ruky zvedají rovněž palce vzhůru. Rozhodčí u Chaser post a Evader post vydávají pokyn až poté, že hráč je připraven na místě. Hlavní rozhodčí ověří, že všichni rozhodčí jsou připraveni. Pokud jsou rozhodčí připraveni, ruku rozbalí do otevřené dlaně a souběžně s ním o ostatní stranoví rozhodčí. Zapisovatelský stolek vydávává pokyn "Athletes ready" a čeká na připravení hráčů na jejich posty. Začátek hry: Časomíra spustí hodiny za akustického signálu. Souběžně se zvukem spustí stopky zapisovatel a hlavní rozhodčí. Pozn.: V případě hřišť bez akustického zařízení vydává signál k začátku hry hlavní rozhodčí. Ostatní rozhodčí reagují na něj, stejně jako hráči. Na akustický signál vybíhá hráč z Chaser post a snaží se chytit Evadera do 20 sekund. Úspěšné dosažení bodu - Chaser: Chaser se do 20 sekund od akustického signálu dotkne dlaní nebo hřbetem dlaně Evadera. Pokud úspěšný dotek rozhodčí vidí, souběžně s dlouhým hvizdem zvedá pravou ruku do vzpažení, levou v předpažení do centra hřiště. Úspěšné dosažení bodu - Evader: Evader uniká Chaserovi 20 sekund až do zaznění akustického signálu. Faul: Chaser se dotkne Evadera jinou částí těla, než rukou. Čas běží dál. Pokud některý z rozhodčích hru zastavil, bude se čas do 20 sekund dohrávat. Hráči se připraví na vzdálenost 2 m od, každý 1 m od místa, kde se situace stala. Startuje se na signál vydaným časomírou. Situace, kdy faul je úspěšným dosažením bodu: Chaser se dle úsudku rozhodčího pokoušel s jasným záměrem dosažení úspěšného chycení (jde o sporné situace, kdy např. Evader prudce změnil směr a došlo k neúmyslnému kontaktu loktem nebo hlavou, v případě pádů). Out: V případě, že hráč vyběhne ze hřiště, získává jeho soupeř bod. Diskvalifikující chyba: Chaser se dotkne Evadera obvzláště hrubým způsobem s jasným záměrem k jeho zranění, případně Evader provede akci s jasným záměrem ke zranění Chasera (náznak vypíchutí očí, úder pěstí, kopy atp.). Rozhodčí zvedne obě ruce v pěst. Následuje porada rozhodčích. Pokud uzná hlavní rozhodčí, že se jedná o diskvalifikující chybu, i on zvedne obě ruce v pěst. Tímto turnaj končí pro hráče, který chybu provedl. Konec hry: Časomíra vydá akustický signál k ukončení runu po uplynutí 20 sekund. V případě hřišť bez akustického zařízení vydává signál k ukončení hry hlavní rozhodčí. Ostatní reagují na něj. Řazení běhů a vztah ke skóre: Hráč A chytá hráče B. Ukončí se zápas výsledkem, kdy jeden z hráčů získá bod. Následuje běh hráče C proti D, E proti F, aby si mohli hráči A a B odpočinout. Po odběhnutí všech prvních běhů skupin nastoupí proti sobě A a B, ovšem nyní bude B chytat A. Výhra v zápasu: Hráč, který získal 2 body v zápase je výhercem. Pokud došlo ke shodě skóre (v jednotlivých bězích chytil vždy jeden druhého), rozhoduje o vítězství čas chycení, který je kratší. Sporné situace: Pokud jeden z rozhodčích písknul dotek, ale dle úsudku druhého rozhodčího k doteku nedošlo, druhý rozhodčí překříží ruce před tělem a souběžně s dvoujitým hvizdem střídavě připažuje a překřižuje ruce. Následuje porada rozhodčích s hlavním rozhodčím. Následuje rozhodnutí hlavního rozhodčího. Pokud došlo k doteku předpažením do středu hřiště souběžně s dlouhým hvizdem označí chycení za platné. Pokud k doteku nedošlo, překříží ruce před tělem a za dvojitého hvizdu je spustí do připažení. V tom případě se jedná o technickou chybu rozhodčích a takový běh se dohrává stejně jako viz Faul. Jestliže došlo k doteku souběžně se signálem k ukončení hry, ale časomíra ukazuje dovršený čas, zkontroluje dosažený čas hlavní rozhodčí na svých stopkách. Pokud došlo k doteku před dovršením času, předpažením do středu hřiště souběžně s dlouhým hvizdem označí chycení za platné. Pokud došlo k doteku po dovršení času, překříží ruce před tělem a za dvojitého hvizdu je spustí do připažení. Chyba časomíry